BLOG

Mieszkanie w Katowicach samo się (nie) sprzeda

Czerwiec 10th, 2015



 

Mieszkanie w Katowicach samo się (nie) sprzeda

 

Jeśli chcesz szybko sprzedać mieszkanie w Katowicach nie wystarczy, że wystawisz swoją ofertę na portalu ogłoszeniowym. Musisz jeszcze przyciągnąć zainteresowanie nabywców, a potem, co najważniejsze, nie odstraszyć ich, ale skłonić do zakupu. Jak?

Przeczytaj krótki poradnik, dzięki któremu dowiesz się, co powinieneś zrobić, żeby sprzedać szybko mieszkanie.

 

Zaprezentuj nieruchomość na portalu ogłoszeniowym

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami. Człowiek najpierw odbiera obraz, a dopiero potem inne formy komunikatu. Dlatego tak ważne jest, aby zdjęcia, które prezentujesz w ogłoszeniu były wysokiej jakości.

O co warto zadbać przed sesją? Przede wszystkim o odpowiednie oświetlenie, oraz usunięcie zbędnych przedmiotów z pokojów. Dzięki temu podkreślisz przestronność mieszkania. Poza tym, warto również zaprezentować pokoje z różnych perspektyw. Wpłynie to nie tylko na zwiększenie atrakcyjności oferty, ale też wyróżni twoje ogłoszenie spośród innych.

Pamiętaj, że profesjonalnie wykonane zdjęcia są podstawą, aby ktokolwiek zainteresował się twoją ofertą.

 

Zbadaj realia rynku

Aby szybko sprzedać mieszkanie, należy w dokładny sposób zbadać realia rynku, co pomoże ustalić ci odpowiednią cenę za mieszkanie. Bo to nie tylko wartość materialna nieruchomości, ale także analiza, ile klient jest w stanie zapłacić za mieszkanie. Ważne jest także przy ustalaniu ceny, abyś wiedział, do kogo kierujesz swoją ofertę.

Może się wydawać, że gdy obniżymy cenę, przyciągniemy większą ilość nabywców, przez co szybciej sprzedamy mieszkanie. Nic bardziej mylnego. Często taka strategia przynosi efekt odwrotny od zamierzonego. Oferty tego typu wzbudzają nie tylko nieufność, ale także podejrzliwość wśród nabywców.

Niezbyt udaną strategią jest również zbytnie podwyższanie ceny za nieruchomość. Skutkuje to zupełnym brakiem zainteresowania kupieniem mieszkania.

 

Wywołaj dobre wrażenie

Przede wszystkim, należy naprawić wszystkie usterki w domu takie jak cieknące krany, przepalone żarówki, skrzypiące drzwi, dziury po gwoździach, czy wyblakłe pokoje.

Większość ogłoszeniodawców wychodzi z założenia, że nabywca „sam sobie naprawi” i „sam sobie posprząta”, gdy kupi. Jest to błędne przekonanie. Oglądając brudne mieszkanie, nikt nie będzie wyobrażał sobie, jak będzie wyglądać czyste. Brud i wszelkie awarie wywołują bardzo negatywne wrażenie i w skuteczny sposób zniechęcają nabywcę do kupienia nieruchomości.

Ważne jest również, aby z mieszkania usunąć wszystkie zbędne przedmioty takie jak kosmetyki, pudełka, pamiątki czy opakowania. Najlepsze wrażenie robią mieszkania, które wyglądają neutralnie, tak jak hotel. Dzięki temu nabywca może ocenić i wyobrazić sobie, w jaki sposób mógłby urządzić pokoje i zagospodarować miejsce w mieszkaniu. Każdy z nas lubi czuć niezależność i wolność w wyborach. W miejscu urządzonym i zanadto zindywidualizowanym nabywca może poczuć się jak intruz.

Warto pokusić się również o zaaranżowanie odpowiedniego zapachu w mieszkaniu. Może być to woń świeżego pieczywa, kawy, cynamonu, czy wanilii. Jest mnóstwo zapachów, które można kupić w sklepach, a w oryginalny sposób uatrakcyjnią mieszkanie.

 

Wykaż się kreatywnością – home staging

Home staging jest jedną ze skuteczniejszych technik sprzedażowych nieruchomości, którą od kilkudziesięciu lat stosuje się w USA. Metoda polega na zaaranżowaniu mieszkania w taki sposób, aby stało się jak najatrakcyjniejsze dla nabywców.

Podstawą home stagingu, jak to już było opisane w poprzedniej części tego artykułu, jest posprzątanie nieruchomości, zaaranżowanie zapachu, a nawet muzyki. Kolejnym krokiem jest optyczne powiększenie mieszkania, przede wszystkim rozjaśnienie, oraz rozmieszczenie mebli w taki sposób, aby stało się jak najbardziej przestronne.

Wydaje się, że home staging może wykonywać każdy, ale wbrew pozorom stylizacja wnętrz jest niełatwą sztuką. Oprócz dobrego smaku, home stager powinien również posiadać pewien obiektywizm, oraz dużą wiedzę na temat technik marketingowych oraz optycznego wpływania na przestrzeń. W Polsce jest wiele firm, które oferują profesjonalną aranżację i metamorfozę wnętrz. Dla zainteresowanych są również prowadzone kursy, podczas których nabywa się kwalifikacje do profesjonalnego stylizowania nieruchomości. Home staging może wydawać się czymś zbędnym, ale według badań, zwiększa szanse sprzedaży aż o 40%!

Gdy już mieszkanie zostanie w profesjonalny sposób przygotowane, warto zrobić krok dalej od konkurenci. Profesjonalna prezentacja ze zdjęciami nieruchomości, oraz krótki filmik wyróżnią naszą ofertę spośród innych. Oba projekty można umieścić na FB lub na YT, a linki wraz z krótkimi opisami zawrzeć przy ofercie mieszkania.

 

Nie pospieszaj nabywcy

Nabywca potrzebuje czasu, aby rozejrzeć się po pomieszczeniach. Nikt nie lubi, gdy się go popędza. Klient powinien mieć możliwość spokojnego i swobodnego ocenienia mieszkania bez żadnych utrudnień przez właściciela.

Problem może się pojawić wtedy, gdy wciąż mieszkasz z rodziną w miejscu, które chcesz sprzedać. Postaraj się wtedy, aby spotkanie z nabywcą odbywało się w czasie, kiedy wszyscy są poza domem. Domowa wrzawa może wzbudzić niezręczność u nabywcy, przez co nie pozwoli mu dostatecznie skoncentrować się na mieszkaniu.

Pamiętaj, im bardziej komfortowo czuje się twój klient podczas oglądania mieszkania, tym nieruchomość wyda mu się atrakcyjniejsza.

 

 

Zorganizuj dni otwarte

Jeżeli wciąż mieszkasz w nieruchomości, którą zamierzasz sprzedać, dobrym rozwiązaniem będzie zorganizowanie tzw. „drzwi otwartych”. Są to specjalne dni, podczas których wszyscy nabywcy mogą przyjść i obejrzeć mieszkanie. Jest to na tyle komfortowa sytuacja, że możesz się doskonale przygotować na tego typu wydarzenie. Mieszkanie jest wysprzątane i w odpowiedni sposób zaaranżowane, co tylko wzmacnia twój wizerunek.

Z marketingowego punktu widzenia, ważne jest również, aby w tym czasie oglądało mieszkanie jak najwięcej osób. Dzięki temu nabywcy odnoszą wrażenie, że nieruchomością interesują się inni. Przekłada się to zaś na większą skuteczność sprzedaży.

Informację o dniach otwartych powinno podawać się w ofercie mieszkania. Wystarczy tylko podać termin, godzinę, oraz przebieg spotkania.

Pamiętaj, że przedstawione rady okażą się nieprzydatne, jeśli sam nie wczujesz się w rolę nabywcy. Postaw się w jego sytuacji, zobacz jeszcze raz na swoje mieszkanie oczami nie właściciela, który chce sprzedać mieszkanie, ale osoby, która chce je kupić. Może jest coś, o co jeszcze należałoby zadbać, żeby uczynić je atrakcyjniejszym? Jakie są największe atuty tej nieruchomości, a jakie wady? I co najważniejsze, co mógłbyś zrobić, aby nabywca poczuł się w twoim mieszkaniu bardziej komfortowo?



Podziel się tym na:


    Marta Kulawik

    Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji – z korzyścią dla Klienta.


     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    KONTAKT

    RE/MAX logo

    ul. Kopernika 26
    40-064 Katowice



    Tel.: +48 32 77 60 170
    Kom.: +48 665 167 906
    Fax: +48 32 77 60 170

    Wprowadź ten kod: captcha