BLOG

Zdjęcia, które sprzedają – jak fotografować nieruchomość, by podnieść jej atrakcyjność w oczach nabywców

Grudzień 5th, 2014



 

Zdjęcia, które sprzedają – jak fotografować nieruchomość, by podnieść jej atrakcyjność w oczach nabywców

Żyjemy w kulturze obrazkowej, a Internet raczej przeglądamy, niż czytamy. Ten fakt – w połączeniu z tym, że sprzęt do fotografii mamy dziś na wyciągnięcie dłoni – sprawia, że dziś trudno wyobrazić sobie ofertę nieruchomości bez zdjęć. Pytanie jednak: jakie to będą zdjęcia? Od ich jakości zależy bowiem to, jaki obraz domu czy mieszkania zbuduje nasza oferta w umyśle potencjalnego kupca. I to, czy będzie on chciał odwiedzić nieruchomość.


Sfotografuj jak najwięcej

Często zdarza się, że oferty nieruchomości zawierają tylko część niezbędnych fotografii. Autor oferty zamieszcza zdjęcie salonu, przedpokoju, sypialni, a zapomina np. o kuchni czy łazience. Czytający ofertę może zastanawiać się: Czy mieszkanie lub dom w ogóle ma kuchnię albo łazienkę? W jakim są one stanie, skoro nie zamieszczono ich fotografii?

Zdjęcia powinny obejmować nie tylko wnętrze (które w naszej szerokości geograficznej liczy się najbardziej), ale także ujęcie nieruchomości od zewnątrz.

Dodatkowym i bardzo pomocnym trikiem jest ulokowanie fotografii na planie nieruchomości (np. za pomocą pinezek) – tak, by oglądający ofertę potencjalny klient mógł bez problemu ulokować w wyobraźni rozmieszczenie każdego pokoju i jego wygląd. Nic tak bowiem nie irytuje, jak zgadywanka, w którym pokoju było robione zdjęcie.

Dodatkowym atutem jest zamieszczenie fotografii z widokiem, który rozciąga się za oknem. Dla wielu kupujących jest to ważne kryterium. W końcu to dość istotne, czy przez najbliższe lata będą patrzeć przez okna na park czy na rozpadającą się fabrykę.


Cyfrowa obróbka fotografii – jak ją wykonać

Dzisiejsze programy do cyfrowej obróbki fotografii potrafią dużo. Ważnym elementem jest jasność zdjęcia. O ten element powinniśmy zadbać już wykonując zdjęcie – pilnując, by w pomieszczeniach panowało odpowiednie oświetlenie. Ten element jest szalenie ważny – nic tak nie odstrasza klientów, jak ciemne, ponure wnętrza budujące klimat grozy.

Czasem warto też poprawić nieco jasność zdjęcia w programie – aby efekt był jeszcze lepszy.

Kolejną kwestią jest intensywność barw zdjęcia.

Szare zdjęcia, wyprane z kolorów (czemu też sprzyja słabe oświetlenie) sprawiają wrażenie przygnębiających. W programie graficznym można nie tylko nieco podnieść intensywność barw, ale także przechylić ich paletę bardziej w stronę barw ciepłych, np. żółcieni czy czerwieni. To sprawi, że wnętrze będzie wyglądać bardziej przytulnie i miło. To ważne oczywiście przede wszystkim w przypadku ofert domów czy mieszkań.

Następnym aspektem, na który warto zwracać uwagę, jest ostrość zdjęcia i jego granulacja.

Niską ostrością i wysoką granulacją charakteryzują się zdjęcia wykonanie sprzętem kiepskiej jakości. Wciąż spotyka się w ofertach zdjęcia wykonane komórką starszej daty – co często robi bardzo kiepskie wrażenie.

Zdjęcia nieruchomości – ponieważ jej zakup jest dużym wydatkiem – powinny mieć bardzo wysoką jakość: dużą rozdzielność i wysoką estetykę. To znacząco poprawia wizerunek nieruchomości w oczach potencjalnych klientów.

Na koniec warto też pomyśleć o poprawieniu kontrastu zdjęć w ofercie nieruchomości. Zdjęcia o niskim kontraście sprawiają bowiem wrażenie zakurzonych i niewyraźnych. Na szczęście poradzi sobie z tym problemem większość programów do cyfrowej obróbki fotografii.


Pogoda na sprzedaż

Często oglądając amerykańskie filmy czy seriale, odnosimy wrażenie, że niemal zawsze panuje tam dobra pogoda. To nie przypadek, gdyż nasza psychika jest bardzo wyczulona na stan atmosfery.

To jeden z ważniejszych powodów, dla których warto zadbać, by widok za oknem naszej nieruchomości przeznaczonej na sprzedaż nie przerażał kupujących niekorzystną aurą, np. ciężkimi, stalowymi chmurami wiszącymi nisko nad horyzontem.

Słońce to najlepsze oświetlenie każdej nieruchomości. To źródło światła o wiele intensywniejsze niż najsilniejsza nawet lampa błyskowa.

Warto też przeszukać domowe archiwa zdjęć aktualnych właścicieli i odnaleźć fotografie sprzedawanego domu wiosną lub latem. Rozkwitająca wokół domu zieleń drzew i krzewów oraz ptaki na niebie okazują się wg badań bardzo istotnym czynnikiem, którym podświadomie kierują się kupujący.


Wykorzystanie dronów w sprzedaży nieruchomości

To najnowszy trend w sprzedaży nieruchomości.

Dron to niewielkie, zdalnie sterowane urządzenie latające, które na swoim pokładzie zawiera kamerę. Umożliwia on fotografowanie budynków, obiektów czy działek z nietypowej perspektywy, np. z wysokości 20-30 metrów.

Ta nietypowa, nieosiągalna praktycznie innymi metodami fotografia jest cenną zdobyczą – ukazuje bowiem nieruchomość z zupełnie innej perspektywy. Nawet, jeśli potencjalny klient widział już nieruchomość czy też zna ulicę, na której się ona znajduje – nietypowe ujęcie budynku, niebanalna perspektywa sprawia, że oferta o wiele mocniej zapada w pamięć.

Często też bywa, że pełne walory niektórych nieruchomości widać dopiero z loty ptaka. Wtedy też pomoc dronów okazuje się bezcenna.
***
Jeśli Ty też potrzebujesz profesjonalnych zdjęć swojej nieruchomości – skontaktuj się ze mną.
***
O tym, jak ważne są fotografie w ofercie, przekonał się każdy, kto kiedykolwiek próbował sprzedawać nieruchomość. Masz już jakieś doświadczenia w fotografowaniu nieruchomości? Podziel się swoimi obserwacjami w komentarzu.



Podziel się tym na:


    Marta Kulawik

    Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji – z korzyścią dla Klienta.


     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    KONTAKT

    RE/MAX logo

    ul. Kopernika 26
    40-064 Katowice



    Tel.: +48 32 77 60 170
    Kom.: +48 665 167 906
    Fax: +48 32 77 60 170

    Wprowadź ten kod: captcha