JAK STWORZYĆ WIZERUNEK EKSPERTA NIERUCHOMOŚCI?
Sprzedaż nieruchomości to wymagająca branża, która cechuje się dużą konkurencyjnością i wymaga ciągłego rozwoju, by nie zostać w tyle. Sposobem na wyróżnienie się z tłumu jest stworzenie wizerunku eksperta – osoby, która posiada duży zasób wiedzy w danym temacie i wie, jak ją wykorzystać. Bycie ekspertem zwiększa twoją wiarygodność oraz zachęca klientów do skorzystania z twoich usług. Jak to osiągnąć? Podpowiadamy w dzisiejszym artykule.
Wizerunek branżowy to bardzo istotny aspekt dla osób pracujących z ludźmi. Zwłaszcza ktoś taki, jak agent nieruchomości powinien poświęcić tej kwestii trochę czasu. To, jak inni nas postrzegają, może mieć bowiem niebagatelny wpływ na nasze powodzenie w zawodzie. Zacznijmy jednak od początku. Czym właściwie jest wizerunek?
WIZERUNEK
Wizerunkiem nazywamy zbiór wszystkich skojarzeń, jakie budzą się w odbiorcach na dźwięk naszego nazwiska. Od nas zależy, czy będą to skojarzenia pozytywne czy negatywne. Jeśli do tej pory nie przykładałeś zbytniej wagi do tego, jak jesteś postrzegany, czas to zmienić. Jak to zrobić? Na wstępie warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Kim jesteś i co robisz?
- Co chcesz osiągnąć przez swoje działania? Do czego dążysz?
- Jak pragniesz być postrzegany? Jakie chcesz budzić skojarzenia?
- Co musisz zrobić, by udało Ci się to osiągnąć?
ODPOWIEDZI
Jako agent nieruchomości z pewnością masz jakiś plan rozwoju zawodowego. Warto spisać go więc na kartce, by mieć jego jasność. Zastanów się zarówno nad planami najbliższymi, jak i długofalowymi. W ten sposób, będziesz wiedział dokładnie, dokąd zmierzasz.
SKOJARZENIA
Następnie zastanów się nad tym, jak chcesz być postrzegany. Wypisz cechy, które są dla ciebie najbardziej wartościowe i jaki, według Ciebie, powinien być agent idealny. Kiedy to zrobisz, zastanów się, czy twoje dotychczasowe działania są spójne, z tym, jak pragniesz być odbierany.
PRZEJDŹ DO DZIAŁAŃ
Na podstawie wcześniejszych zapisków stwórz plan działania, dzięki któremu zaczniesz rozwijać swój wizerunek jako eksperta. Zastanów się, co powinieneś zrobić, by tak ludzie Cię postrzegali. Wypisz wszystkie działania i obmyśl plan, w jaki sposób wdrożyć działania w życie. Jedne będziesz mógł podjąć od razu, inne dopiero po jakimś czasie.
Jako ekspert musisz przede wszystkim postawić na rozwój kompetencji i ciągłe poszerzanie swojej wiedzy. Dobrze będzie się nią dzielić w każdej, możliwej sytuacji. Sposobem na to mogą być konferencje, różne spotkania, pisanie artykułów eksperckich, prowadzenie bloga. Rozważ te możliwości.
Obecnie ludzie poszukują nieruchomości głównie w Internecie. Na tym kanale komunikacji powinieneś więc skupić swoje działania. Wykorzystaj do tego stronę internetową, portale społecznościowe i oczywiście serwisy nieruchomości.
OGÓLNE RADY
Wprowadzając nowe działania w życie pamiętaj, by zachować spójność i autentyczność. Tylko prawdziwe osoby na dłuższą metę zaskarbiają sobie szacunek i uznanie innych. Nie daj się również pokonać drobnym potknięciom, one będą zawsze. Ważne jest, by wciąż próbować, a po jakimś czasie sprawdzać rezultat swoich działań i ewentualnie je modyfikować. Wykaż się też cierpliwością i konsekwencją. Nie od razu Rzym zbudowano. I na koniec – stań się twórcą. Szukaj własnych rozwiązań, nowych dróg, innowacyjnych działań. Tylko w ten sposób wyróżnisz się z tłumu i zbudujesz wizerunek, na jakim Ci zależy.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.