STRONA WWW NIERUCHOMOŚCI – CO MUSI ZAWIERAĆ I JAK POWINNA WYGLĄDAĆ
W przypadku zamiaru sprzedaży nieruchomości dużej, drogiej i wyjątkowej – zwykłe ogłoszenie może okazać się niewystarczające. Potencjalni kupcy bowiem mogą pożądać informacji bardziej szczegółowych i wyszukanych. W takim wypadku należy zainwestować w stronę internetową, która godnie zaprezentuje nieruchomość. Jak powinna taka strona wyglądać?
Zwykłe ogłoszenie nieruchomości może zawierać kilka, kilkanaście zdjęć, krótki opis, parametry techniczne. I zdecydowanej większości przypadków to się sprawdza. Jednak nie w przypadku nieruchomości dużych, drogich i unikatowych – których zakup wiąże się z dużą odpowiedzialnością i wymaga bardzo dokładnej analizy – zarówno finansowej, jak i prawnej. Mowa tutaj np. o kamienicach, budynkach fabrycznych, magazynowych czy wyjątkowych, starych domach z tzw. duszą.
W ich przypadku warto pokusić się o stworzenie dedykowanej strony internetowej, która pomoże przedstawić dom, mieszkanie, lokal czy działkę o wiele lepiej i dokładniej. I oddać też wyjątkowy klimat obiektu.
Jak zorganizować stronę nieruchomości
Pierwszym krokiem będzie spisanie od myślników, jakie informacje chcemy przekazać na stronie. Z pewnością w tym gronie mogą znaleźć się następujące informacje:
- Ogólny i szczegółowy opis nieruchomości
- Plan nieruchomości wraz ze zdjęciami
- Specyfikacja techniczna nieruchomości
- Stan prawny nieruchomości
- Historia nieruchomości
- Mapa dojazdowa i zdjęcia okolic nieruchomości
- Perspektywy rozbudowy i kreatywnego wykorzystania nieruchomości
- Wirtualny spacer po nieruchomości
Kolejnym etapem będzie stworzenie struktury informacyjnej strony – a więc określenie, jak będzie wyglądało menu główne i jakie informacje znajdą się na poszczególnych podstronach.
Tutaj ważna porada. Podczas projektowania struktury strony internetowej, często trą się dwa nurty: głęboki i szeroki.
Głęboki projekt przewiduje małą liczbę pozycji w menu, za to głębszą strukturę – np. menu rozwijane czy wiele różnych informacji na jednej podstronie.
Natomiast nurt szeroki sugeruje umieszczenie jak największej liczby pozycji w menu głównym i w miarę płytką strukturę strony – gdzie na jednej podstronie znajduje się stosunkowo niewiele informacji.
My sugerujemy podejście szerokie do projektowania struktury. Dlaczego? Ponieważ – po podłączeniu statystyk (np. Google Analytics) – łatwiej będzie nam określić, jakie konkretnie informacje najbardziej interesują odwiedzających. Będziemy bowiem wiedzieć wyraźnie, która podstrona jest najczęściej odwiedzana.
Wtedy też okaże się, czy w sprzedawanym domu uwagę odwiedzających przykuwa np. basen w ogrodzie, czy może jakiś inny walor nieruchomości.
Na czym polega przewaga strony www nad zwykłym ogłoszeniem
Przewaga ta jest ogromna.
Strona www – przy dzisiejszych prędkościach transferu – umożliwia umieszczenie znacznie większej ilości multimedialnych materiałów: filmów reklamowych, wirtualnych spacerów, interaktywnych map czy zdjęć, formularzy kontaktowych, kalkulatorów i wiele, wiele innych rzeczy. Przy tym ogromnie możliwości zwykłe ogłoszenie wydaje się bardzo skromne.
Stworzenie dobrej strony nieruchomości jest jednak sporą sztuką i wymaga ścisłej współpracy między sprzedającym, agentem i projektantem stron.
Jakie wymagania powinna spełniać strona www nieruchomości
Przede wszystkim – powinna być czytelna i estetyczna.
Oznacza to, że na pojedynczej podstronie serwisu nie powinno się znajdować zbyt wiele informacji, a wszystkie elementy informacyjne (akapity tekstu, ikony, ilustracje itd.) powinny być oddzielone wyraźną białą przestrzenią, która zapewni czytelność i przejrzystość jej układu.
Należy też zadbać o czcionkę odpowiedniej wielkości i należycie sformatowaną. Nikt – nawet osoby z absolutnie doskonałym wzrokiem – nie lubi małych czcionek. Podobnie, jak nikt nie lubi długich akapitów tekstu.
Krótkie akapity się czyta.
Dłuższe niż 4 linijki – się „skanuje”.
Najdłuższe (kolumny tekstu) się pomija.
Warto o tym pamiętać, formatując tekst na swojej stronie internetowej. I o tym, że optymalną liczbą wyrazów w linijce jest 12.
Po drugie – należy zadbać o dobrą nawigację.
Menu główne powinno być widoczne na pierwszy rzut oka i zawierać jasno opisane pozycje.
Generalnie odwiedzający nie powinien w żadnym momencie swojej podróży przez naszą stronę zadać sobie pytania „Co wyświetli się na ekranie, gdy kliknę dany element?”. Takie pytanie oznacza, że element nie jest dobrze opisany i powinien zostać ulepszony.
Trzecią kwestią jest prawidłowe zoptymalizowanie strony pod wyszukiwarkę Google.
Strona bowiem nikomu nie będzie służyć, jeśli nikt nie będzie jej odwiedzał.
Zatem musisz upewnić się, że strona ma czytelny dla robotów wyszukiwarki kod, jak również zawiera niezbędne słowa kluczowe, które sprawią, że Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania pod określonymi frazami kluczowymi (np. „willa na sprzedaż Katowice”).
Natomiast jeśli nie chcesz zaprzątać sobie głowy technicznymi i marketingowymi szczegółami konstruowania stron, a pragniesz wypromować swoją nieruchomość za pomocą witryny www – zgłoś się z tym problemem do mnie. Zaproponuję Ci rozwiązanie optymalne dla Ciebie.
A czy Ty zetknąłeś się już z witrynami promującymi nieruchomość? Co Cię na nich ujęło albo odstraszyło? Podziel się proszę w komentarzu swoimi obserwacjami.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.