OPIS, KTÓRY SPRZEDAJE NIERUCHOMOŚCI CZ. 1
OGŁOSZENIE SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI – MÓWIMY JAK!
Szybka i korzystna sprzedaż mieszkania lub innej nieruchomości zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest atrakcyjna treść ogłoszenia. Ale atrakcyjna znaczy jaka? Nie wiesz? Przeczytaj nasz dzisiejszy artykuł, a wszystko stanie się jasne!
Dla wielu, zwłaszcza niedoświadczonych, sprzedających, opis nieruchomości ma charakter czysto informacyjny. Mało kto zdaje sobie sprawę, że prócz atrakcyjnych zdjęć, również treść ogłoszenia to początek całego procesu sprzedażowego. Od tego, co zawrzesz w opisie nieruchomości i w jaki sposób to napiszesz, często zależy czy potencjalny klient sięgnie po słuchawkę i zadzwoni właśnie do Ciebie. Dlatego zanim zabierzesz się do pracy, weź pod uwagę następujące wskazówki.
BĄDŹ DOKŁADNY
Choć istnieje też zupełnie inna teoria mówiąca, by w ogłoszeniu nie zawierać zbyt wielu szczegółów, to my jesteśmy innego zdania. Owszem brak detali z pewnością sprawi, że telefonów będzie więcej, ale głównie tylko po to, by uszczegółowić ofertę i dowidzieć się tego, co klienta naprawdę interesuje. Tego typu zapytania rzadko kończą się chęcią zobaczenia mieszkania. Jeśli więc zależy Ci na czasie swoim i ewentualnego kupującego, stwórz maksymalnie szczegółowy opis, wobec którego nikt nie będzie miał żadnych wątpliwości. W ten sposób zredukujesz liczbę niepotrzebnych telefonów do tych najbardziej konkretnych, które faktycznie mają szansę przekuć się w spotkanie na żywo.
Siadając więc do ogłoszenia, postaw w się na miejscu kupującego i wypisz wszystko, co sam chciałbyś wiedzieć o nieruchomości. Zawrzyj cenę, metraż, piętro, budownictwo, lokalizację, otoczenie, ale też opis pomieszczeń przynależnych, wysokość czynszu, opłaty dodatkowe czy rodzaj własności mieszkania.
WYRÓŻNIJ SIĘ
Ogłoszeń sprzedaży nieruchomości jest całe mnóstwo i większość z nich brzmi podobnie. Kupujący zdążyli się już pewnie na nie znieczulić i klikają tylko w te, które naprawdę ich zainteresują. Nie pozbaw się więc tej szansy i pamiętaj o chwytliwym nagłówku, który przyciągnie wzrok czytającego, a jednocześnie go zaintryguje i zachęci do kliknięcia. Zastanów się, jaką przewagę nad innymi posiada Twoja nieruchomość i podkreśl to już w pierwszym zdaniu. Dzięki temu podniesiesz szanse ogłoszenia na jego pełne przeczytanie przez przeglądających.
POSTAW NA SZCZEROŚĆ
W ogłoszeniach nie warto koloryzować, bo to zawsze wyjdzie na jaw. Dodatkowo nakręcony bajkowym opisem klient będzie jeszcze bardziej rozczarowany, przychodząc na oględziny i od razu się zrazi. Pisz prawdę, opisuj realny standard mieszkania, w ten sposób łatwiej dotrzesz do kupującego, któremu zależy właśnie na takim standardzie, jaki oferujesz. Przejaskrawianie oferty może się skończyć tym, że wiele osób będzie zainteresowanych, ale wszystkie rozczarowane przy oglądaniu. Lepiej stworzyć taki opis, który będzie trafiał do odpowiedniego targetu. To zwiększa szanse sprzedaży.
STYL
Wiadomo, że nie każdy jest wirtuozem słowa. Są jednak pewne zasady, których kategorycznie trzeba przestrzegać, pisząc ogłoszenie sprzedaży mieszkania. Przede wszystkim opis powinien być poprawny gramatycznie, ortograficznie i stylistycznie. Najlepiej pisać krótko, zwięźle i treściwie. Uchroni Cię to przed tzw. „laniem wody”, które nie jest w tej sytuacji mile widziane. Zapobiegnie też samoistnym zagonieniem się w meandry języka polskiego, które sprawiają, że czytający, zamiast skupić się na ofercie, będzie zastanawiał się, co autor miał na myśli. Postaw więc na konkretne informacje, przedstawione w czytelny dla odbiorcy sposób.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.